Kundesenter


Service og reparasjon av Leica

Fotocare AS håndterer reparasjoner av Leica produkter i Norge. Alle serviceoppdrag sendes til Leica Tyskland hos spesialiserte serviceteknikere for reparasjon og må avtales med Fotocare på forhånd.

 

Reparasjoner
Husk alltid å legge ved god feilbeskrivelse, returadresse og gyldig garantibevis eller kjøpskvittering.
Følgende skjema må fylles ut og legges ved (velg ett av formatene):


PDF-skjema for innlevering av reparasjon

Word-skjema for innlevering av reparasjon

 

Det må påregnes 8-10 uker på reparasjoner fra utstyret er mottatt Fotocare AS.

 

Innlevering/innsending av produkter under garanti 
Fyll ut reparasjon skjema og legg med gyldig garantibevis eller kjøpskvittering.
Send produktene til Fotocare AS, Drammensveien 130, 0277 Oslo.
Utstyret kan også leveres personlig til Fotocare AS, Drammensveien 130 bygg C-19, Skøyen. Åpningstider er 8-16 alle hverdager.
Kunden vil motta en epost fra Fotocare AS når reparasjonen er ferdig reparert og klar til henting.

 

NB! Batterier skal ikke følge med.

 

Kostnadsoverslag
Dersom skaden ikke dekkes av garanti eller reklamasjon, vil produktene allikevel sendes til Tyskland for et kostnadsoverslag.

 

Kostnadsoverslag koster fra kr. 1.000,- inkl. mva. og frakt uansett reparasjon.

Dersom Fotocare ikke mottar et svar på pristilbud innen 3 uker, vil produktet bli returnert fra Leica Tyskland ureparert.

 

Dersom et pristilbud ikke aksepteres vil produktet bli returnert ureparert.

 

Sensorrens
Fotocare utfører sensorrens på Leica systemkameraer. Priser fra kr. 850,- inkl. mva.

 

Leica gir 2 års verdensgaranti på Leica-kameraer. Forøvrig gjelder reklamasjon etter norsk kjøpslov.

 

Har du spørsmål til Fotocare? Send en epost til verksted@fotocare.no, ring på tlf. 97 01 55 00 eller besøk deres nettsider på fotocare.no

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.