Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.


I 2008 gikk Leica over til 10 års garanti på kikkerter, teleskop og kikkertsikter. Spesielle produkter med innebygget avstandsmåler har redusert garantitid. Unntak fra fabrikkgarantien er slitedeler som okularkapper, kunstlær, gummiarmering, bærereimer og tilleggsutstyr. For flere detaljer vedrørende Leica sin garanti henviser vi til garantikortet som følger med hvert enkelt produkt.

 

Det finnes noen unntak fra Leica sin 10 års fabrikkgaranti, bl.a. følgende:

  • Leica Geovid kikkerter med avstandsmåler: 5 års garanti.
  • Leica Magnus kikkertersikter, elektriske komponenter: 5 års garanti.
  • Leica Rangemaster avstandsmålere: 2 års garanti.

 

Leica Goodwill Service

Leica introduserte høsten 2008 Leica Sport Optics Goodwill Service. Denne omfatter kikkerter og teleskop og gjelder som et tillegg til fabrikkgarantien. Leica reparerer gratis, med visse unntak, alle modeller produsert fra og med 1990. Kunden blir fakturert for frakt tur-retur til Tyskland. Ordningen dekker ikke defekter som følge av grov vanskjøtsel og uaktsomhet, samt kosmetiske reparasjoner.

 

Leica forbeholder seg retten til når som helst å endre betingelsene for sin goodwill-service, og siste endring ble foretatt i september 2010. Følgende kikkerter dekkes ikke lenger av Goodwill-garantien:

  • Leica LRF Rangemaster
  • Leica Televid 62 / Televid 77 inkludert okular
  • Leica Trinovid BA / BN kikkerter
  • Leica Trinovid 8x20 BC/BCA / 10x25 BC/BCA kompaktkikkerter

 

Kostnadsoverslag- og returservice

Kunden vil motta et kostnadsoverslag på reparasjon dersom Leica finner at betingelsene for garanti- eller goodwill-service ikke dekker reparasjon. Dersom kunden ikke ønsker å benytte seg av kostnadsoverslaget mottar kunden et pristilbud på retur av kikkerten ureparert. Dette pristilbudet omfatter i hovedsak inspeksjon av kikkerten på fabrikken i Tyskland, fabrikkens anslag av reparasjonskostnad, ekspedisjon og frakt.

 

Pristilbudet mottar kunden fra vårt verksted Fotocare AS. Kunden har da følgende valg:

  1. Akseptere kostnadsoverslaget på reparasjon.
  2. Be om at kikkerten blir kondemnert. I det siste tilfellet mottar ikke kunden noen regning.

 

Hvis kunden ikke svarer på pristilbudet på retur av ureparert kikkert, blir kikkerten returnert kunden ureparert sammen med regning.  Legg alltid med kjøpsbevis og garantikort. Kunden dekker selv sine fraktkostnader fram til forhandler/importør – det gjelder også for reklamasjoner som dekkes av garanti.

 

Kontaktinfo FotoCare AS:

Innlevering/innlevering til FotoCare, Drammensveien 130 bygg C-19, 0277 Oslo.

 

Har du spørsmål?
Send epost til verksted@fotocare.no eller ring 97 01 55 00.


Copyright © 2017 Bresson - All rights reserved
Forretningssystem og netthandel er levert av MultiCase™ Norge AS

(3.17.10.35)